Monday, 13 July 2015

Selamat Hari Raya

salam...








Selamat hari raya buat semua warga yang beragama islam tuh..... hahaha... puase pun tinggal beberapa hari lagi nih.... zakat dah bayar lom??? hahahaha.... sila bayar cepat yer.... jangan tunggu dah sembahyang raya baru nak terhegeh-hegeh carik pak imam sebab nak bayar zakat..... padehal sebulan kot kite berpuasa...... banyak masa dah di beri.....

cakap pasal raya..... persiapan raya macam mane?? baju raya, kuih raya, duit raya dah beli dah.... tahun ni tema ape..... hahahaha..... selama aku hidup... belum pernah lar lagi aku ada tema bagai ni..... masa aku kecik pon aku pakai je baju yang yang parents aku beli.... hahaha..... then lepas aku tingkatan 5 pon aku teros sambung study...... mase tu pon aku jenis tak amek kisah pon nak pakai baju tema ape..... janji pakai kan baju raye..... kalau bogel tu lain la cerite...... hahahahaha

but, this year is the 1st time aku beraya  selepas aku masuk dalam dunia pekerjaan.... rasa kekwat sikit lar nak balik raya..... tapi malangnya.... tahun ni hajat nak balik awal tak kesampaian..... terpaksa balik malam raya.... hukhukhuk.... mesti jem giler jalan nak balik nanti...... huwaaaaaa...... even nak try amek halfday pon tak dapat..... sebab last day sebelum raya tu ramai cuti dan tak cukup staf..... so, staf junior macam aku ni la yang jadi mangsa keadaan.... kalau ikutkan keadaan, boleh jer aku cuti.... tapi ada plak mamat chinese ni pon nk bercuti jugak..... wife die nak bersalin anak pertama.... macam2 hal... hahaha.... pe pon good luck Mr N..... hahaha.... nanti mau ang pau ya.... hahahaha

tahun ni tak dapat la aku nak tolong mak aku buat persiapan raya..... sehari sebelom raya... orang negeri sembilan cakap hari mantai..... hahahaah.... penat dan best..... kalau sempat, dapat la ikut bertakbir dari rumah ke rumah..... kat akmpung aku biase buat malam raya selepas isya'..... best tau.... sebab bleh dapat rasa masakan yang dieorang dh prepare siang2 tu...... mostly rendang lar...... hahaha..... bertambah gemuk la aku raya ni...... dah la sekarang ni aku boleh dikatakan gemuk.... nanti lagi ggemuk nanti.... hahahahaha...... GEMUK IS AWESOME!!! hahahaha.....

plan nak kurus dah lama lesap setelah tibanya bulan ramadhan..... nafsu makan kuat bile sahaja kaki ni jejak ke bazaar ramadhan.... macam macam adaaaa..... sekarang tinggal beberapa hari je lagi nih..... bagi yang dapat gaji awal tuh jimat2 ckit..... nnt tak cukup pulak sampi bulan depan..... yang aku ni..... no gaji no duit raya yer..... hahahaaha......

so, selamat hari raya semua..... memandu tu hati2, ingat lah orang yang tersayang... cewaahhh.... hahahaha... sape yang sayang tuh..... yang kecik lagi tuh sila kumpul duit raya banyak2 yer.... bukan utk beli mercun... bahaye ok..... karang raye ke 2 dah ada yang masuk hospital nanti...... yang dah bekerje tu sila kumpul duit sebab nak bagi duit raya kat budak kecik tu yer.... harap maklum..... yang bujang tu..... jgn nak menggedik nak duit raya jugak..... dah beso...... dah tak layak dapat duit raya..... HARAP MAKLUM..... sayang semua.....bye.... selamat berbuka puasa yer..... maghrib nanti.... bukan sekarang..... hahahaha


<3

No comments:

Post a Comment